שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 2 בתים ,  14:04, 18 באוגוסט 2019
מ
שורה 34: שורה 34:  
קיימים מרבצים גדולים עוד יותר של הידרו-קרבון כמו מתאן הידראט על קרקעית הים. בעוד שמרבצים אלה גדולים יותר מסך כלל הדלק המחצבי גם יחד, הם עדיין משאב מתכלה, ולא ידועה כיום דרך כלכלית וטכנולוגית להפקה שלהם.  
 
קיימים מרבצים גדולים עוד יותר של הידרו-קרבון כמו מתאן הידראט על קרקעית הים. בעוד שמרבצים אלה גדולים יותר מסך כלל הדלק המחצבי גם יחד, הם עדיין משאב מתכלה, ולא ידועה כיום דרך כלכלית וטכנולוגית להפקה שלהם.  
   −
נכון להיום, מקור ה[[אנרגיה]] העיקרי שבני האדם משתמשים בוא הוא דלק מחצבי מתכלה. מאז התחלת השימוש בדלקים אלה, במהלך המאה ה-17, הביקוש לדלקים אלה נמצא בעליה מתמדת. למרות [[התייעלות אנרגטית]] במוצרים ושירותים שונים, [[צריכת האנרגיה]] לנפש, וצריכת האנרגיה הכוללת נמצאת בעליה. בנוסף למגבלות של מקורות, לדלקים מחצביים יש בעיה של כיורים שכן במהלך השימוש בהם נוצרים [[גזי חממה]] שגורמים ל[[התחממות עולמית]] ול[[החמצת אוקיינוסים]], בעיה נוספת היא סוגים של [[זיהום אוויר]]. חלק מזיהום האוויר של דלק מחצבי קשור לפליטת [[מתכות כבדות]] לסביבה אשר מסוגלות להפוך בהמשך ל[[זיהום קרקע]] ו[[זיהום מים]] ומשם להפוך ל[[זיהום במזון]]. לדלקים מחצביים יש [[השפעות סביבתיות]] רבות כמו גם השפעות חברתיות וכלכליות. [[השפעות חברתיות וכלכליות של נפט]] לדוגמה כוללות לא רק את החשיבות העצומה שלו לכלכלה העולמית, אלא גם יצירת תלות של [[חקלאות|החקלאות העולמית]] בנפט וגם סיוע של נפט ליצירת תנאים חברתיים המקלים על קיום של משטרים דיקטטורים וטרור.
+
נכון להיום, מקור ה[[אנרגיה]] העיקרי שבני האדם משתמשים בו הוא דלק מחצבי מתכלה. מאז התחלת השימוש בדלקים אלה, במהלך המאה ה-17, הביקוש לדלקים אלה נמצא בעליה מתמדת. למרות [[התייעלות אנרגטית]] במוצרים ושירותים שונים, [[צריכת האנרגיה]] לנפש, וצריכת האנרגיה הכוללת נמצאת בעליה. בנוסף למגבלות של מקורות, לדלקים מחצביים יש בעיה של כיורים שכן במהלך השימוש בהם נוצרים [[גזי חממה]] שגורמים ל[[התחממות עולמית]] ול[[החמצת אוקיינוסים]], בעיה נוספת היא סוגים של [[זיהום אוויר]]. חלק מזיהום האוויר של דלק מחצבי קשור לפליטת [[מתכות כבדות]] לסביבה אשר מסוגלות להפוך בהמשך ל[[זיהום קרקע]] ו[[זיהום מים]] ומשם להפוך ל[[זיהום במזון]]. לדלקים מחצביים יש [[השפעות סביבתיות]] רבות כמו גם השפעות חברתיות וכלכליות. [[השפעות חברתיות וכלכליות של נפט]] לדוגמה כוללות לא רק את החשיבות העצומה שלו לכלכלה העולמית, אלא גם יצירת תלות של [[חקלאות|החקלאות העולמית]] בנפט וגם סיוע של נפט ליצירת תנאים חברתיים המקלים על קיום של משטרים דיקטטורים וטרור.
    
===דלק גרעיני===
 
===דלק גרעיני===

תפריט ניווט