שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,177 בתים ,  15:12, 8 באפריל 2014
שורה 27: שורה 27:     
==השפעות סביבתיות==
 
==השפעות סביבתיות==
לפי ה[[IPCC]], פחם הוא המקור העיקרי לפליטות אנושיות של [[גז החממה]] [[פחמן דו חמצני]], דבר שתורם ל[[התחממות עולמית]] ול[[שינויי אקלים]]. מבחינת פליטות של פחמן דו חמצני, פחם גורם לפליטה גבוהה במעט מזו של ה[[נפט]] וגבוהה פי 2 מאשר הפליטה של [[גז טבעי]].  
+
לפי ה-[[IPCC]], פחם הוא המקור העיקרי לפליטות אנושיות של [[גז החממה]] [[פחמן דו חמצני]], דבר שתורם ל[[התחממות עולמית]] ול[[שינויי אקלים]]. מבחינת פליטות של פחמן דו חמצני, פחם גורם לפליטה גבוהה במעט מזו של ה[[נפט]] וגבוהה פי 2 מאשר הפליטה של [[גז טבעי]].  
   −
פחם גורם ל[[זיהום אוויר]] בצורה של פליטת חלקיקים וכן בגלל פליטה של [[תחמוצות גופרית]] הגורמים ל[[גשם חומצי]].  
+
פחם גורם ל[[זיהום אוויר]] בצורה של פליטת [[חומר חלקיקי|חלקיקים]] וכן בגלל פליטה של [[תחמוצות גופרית]] הגורמים ל[[גשם חומצי]].  
   −
שריפת הפחם יוצרת תוצרי לוואי שכוללים אורניום, ותוריום (מתכות רדיו אקטיביות), וכן [[מתכות כבדות]]. תחנות כוח ללא מלכודות אפר מתאימות הן אחד הגורמים העיקריים לחשיפת בני אדם לקרינה רדיו אקטיבית.  
+
שריפת הפחם פולטת תוצרי לוואי שכוללים [[אורניום]], ו[[תוריום]] (מתכות רדיו אקטיביות). תחנות כוח ללא מלכודות אפר מתאימות הן אחד הגורמים העיקריים לחשיפת בני אדם ל[[קרינה רדיואקטיבית]]. אם יש מלכודות אפר עדיין יש בעיה בשאלה מה לעשות עם אפר הפחם וכיצד למנוע חשיפה של בני אדם לקרינה ממנו.  
   −
גם כריית הפחם יכולה לגרום לנזקים סביבתיים ניכרים.  
+
שריפת הפחם היא מקור חשוב לזיהום האוויר ב[[מתכות כבדות]]. לדוגמה 2 תחנות הכוח הפחם הגדולות בישראל, תחנת הכח רוטנברג באשקלון ותחנת הכח אורות רבין בחדרה, פולטות יחד 160 ק"ג [[כספית]] בשנה, שמהווים 48% מסך [[זיהום אוויר בישראל|פליטות הכספית לאוויר בישראל]]. זיהום אוויר במתכות כבדות עלול להתגלגל הלאה כ[[זיהום קרקע]] וכ[[זיהום מים]] ומשם להגיע לשרשרת המזון ולפגוע ב[[מערכות אקולוגיות]] ובאדם. זיהום כספית לדוגמה עלולה להתגלגל אל מערכות ימיות ולגרור זיהום של דגים ושל בעלי חיים מימיים וכן נזק לבני האדם הניזונים מהם. [http://www.adamteva.org.il/?CategoryID=907&ArticleID=1967]
 +
 
 +
בנוסף גם [[כרייה|כריית הפחם]] יכולה לגרום ל[[נזקים סביבתיים]] ניכרים.
    
==עתודות הפחם==
 
==עתודות הפחם==

תפריט ניווט