שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 6 בתים ,  02:05, 18 באוקטובר 2015
מ
החלפת טקסט – "אוכלוסיה" ב־"אוכלוסייה"
שורה 1: שורה 1: −
'''כושר נשיאה''' carrying capacity של מין מסויים ב[[סביבה]] נתונה הוא הגודל המקסימלי של אוכלוסיה של המין שהסביבה יכולה ל[[קיימות|קיים באופן ארוך טווח]] בהנתן צרכים של מזון, [[בית גידול]], [[מים]] וצרכים נוספים המצויים בסביבה. בתחום המחקר [[ביולוגיה של אוכלוסיות]] כושר נשיאה מוגדר כעומס המקימסלי של הסביבה הטבעית, (environment's maximal load), מונח שונה מזה של אוכלוסיית שיווי משקל. (population equilibrium).  
+
'''כושר נשיאה''' carrying capacity של מין מסויים ב[[סביבה]] נתונה הוא הגודל המקסימלי של אוכלוסייה של המין שהסביבה יכולה ל[[קיימות|קיים באופן ארוך טווח]] בהנתן צרכים של מזון, [[בית גידול]], [[מים]] וצרכים נוספים המצויים בסביבה. בתחום המחקר [[ביולוגיה של אוכלוסיות]] כושר נשיאה מוגדר כעומס המקימסלי של הסביבה הטבעית, (environment's maximal load), מונח שונה מזה של אוכלוסיית שיווי משקל. (population equilibrium).  
   −
עבור [[אוכלוסיית העולם|אוכלוסיית]] [[בני אדם]], יש צורך במשוואה מסובכת יותר, שכוללת לפעמים גם סניטציה וטיפול רפואי כחלק מהדברים הבסייסיים הנחוצים לקיום האוכלוסיה. כאשר גדלה [[צפיפות אוכלוסין|צפיפות האוכלוסין]], יש לעיתים קרובות מצב של ירידה בילודה ועליה במקרי התמותה. ההפרש בין קצב הילודה וקצב התמותה הוא ה"גידול הטבעי". מתחת לכושר הנשיאה בדרך כלל האוכלוסיה גדלה, ומעל לו, היא יורדת בגלל מספר סיבות התלויים בסוג המין. גורמים אלה כוללים מחסור במרחב, [[רעב המוני|מחסור במזון]], מחסור במשאבים חיונים כמו מים, או אור שמש (בצמחים) וכו'. כושר הנשיאה של סביבה מסויימת עשוי להשתנות עם הזמן בגלל מגוון גורמים כולל זמינות המזון, זמינות המים, תנאי הסביבה, מרחבי מחיה ועוד.  
+
עבור [[אוכלוסיית העולם|אוכלוסיית]] [[בני אדם]], יש צורך במשוואה מסובכת יותר, שכוללת לפעמים גם סניטציה וטיפול רפואי כחלק מהדברים הבסייסיים הנחוצים לקיום האוכלוסייה. כאשר גדלה [[צפיפות אוכלוסין|צפיפות האוכלוסין]], יש לעיתים קרובות מצב של ירידה בילודה ועליה במקרי התמותה. ההפרש בין קצב הילודה וקצב התמותה הוא ה"גידול הטבעי". מתחת לכושר הנשיאה בדרך כלל האוכלוסייה גדלה, ומעל לו, היא יורדת בגלל מספר סיבות התלויים בסוג המין. גורמים אלה כוללים מחסור במרחב, [[רעב המוני|מחסור במזון]], מחסור במשאבים חיונים כמו מים, או אור שמש (בצמחים) וכו'. כושר הנשיאה של סביבה מסויימת עשוי להשתנות עם הזמן בגלל מגוון גורמים כולל זמינות המזון, זמינות המים, תנאי הסביבה, מרחבי מחיה ועוד.  
    
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==

תפריט ניווט