שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''פוסט קיינסיאניזם''' הוא זרם כלכלי אשר המשיך את עבודתו של [[ג'ון מיינרד קיינס]] תוך הסתייגות מ[[מודל IS/LM]]. הפוסט קיינסנים טענו שהוא מפספס את עיקרי התפסיה של קיינס. [[ג'ון היקס]] שפיתח את המודל, הסכים מאוחר יותר לטענה זו. באופן כללי פוסט קיינסים הסתייגו מנסיון השילוב של התאוריה של קיינס עם [[התאוריה הנאו קלאסית]].   
+
'''פוסט קיינסיאניזם''' (Post-Keynesian economics) הוא [[חקר הכלכלה|זרם כלכלי]] אשר המשיך את עבודתו של [[ג'ון מיינרד קיינס]] תוך הסתייגות מ[[מודל IS/LM]]. הפוסט קיינסנים טענו שהמודל מפספס את עיקרי התפסיה של קיינס. [[ג'ון היקס]] שפיתח את המודל, הסכים מאוחר יותר לטענה זו. באופן כללי פוסט קיינסים הסתייגו מנסיון השילוב של התאוריה של קיינס עם [[התאוריה הנאו קלאסית]].   
 +
 
 +
הזרם פותח בעיקר על סמך עבודתו של קיינס - [[התאוריה הכללית של עבודה וכסף]], אבל פיתוח מאוחר יותר שלה הושפע ממיכאל קליצקי, [[ג'והן רובינסון]], [[ניקולאס קלדור]], [[פול דיווידסון]] ו[[פיירו סראפה]]. הביוגרף של קיינס, לורד Skidelsky  כתב כי הזרם הפוסט קייניסני נשאר הזרם הקרוב ביותר לרוח העבודה של קיינס.
 +
 
 +
כלכלנים פוסט-קיינסנים מאוחדים בדעתכים כי התאוריה של קיינס - [[כלכלה קייניסנית]] - מוצגת בצורה לא נכונה על ידי שני בתי ספר קיינסינים אחרים - בית הספר הנאו-קייניסני שהיה חלק מהאורתדוקסיה הכלכלית בשנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20, ובידי בית הספר הנאו-קייניסני שיחד עם ה[[כלכלה נאו קלאסית]] שלט במחקר הכלכלי העיקרי מאז שנות ה-1980. ניתן לראות בזרם הפוסט-קייניסני נסיון לבנות מחדש תאוריה כלכלית לאור הרעיונות של קיינס. עם זאת, כבר בשנים הראשונות פוסט-קיינסינים כמו ג'ואן רובינסון, ניסו להרחיק את עצמם מקיינס עצמו, ואת רוב הכלכלה הפוסט-קיינסנית העכשווית לא ניתן למצוא אצל קיינס.
    
== מקורות ==
 
== מקורות ==
* האתר להיסטוריה של החשיבה הכלכלית.
+
* [[האתר להיסטוריה של החשיבה הכלכלית]].
 +
==קישורים חיצוניים==
 +
* [https://en.wikipedia.org/wiki/Post-Keynesian_economics כלכלה פוסט-קייניסנית] בויקיפדיה האנגלית
    
[[קטגוריה:ביקורת מתונה]]
 
[[קטגוריה:ביקורת מתונה]]
 
[[קטגוריה: מושגים בכלכלה נאו קלאסית]]
 
[[קטגוריה: מושגים בכלכלה נאו קלאסית]]
 
[[קטגוריה:כלכלה קיינסינית]]
 
[[קטגוריה:כלכלה קיינסינית]]

תפריט ניווט