שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 407 בתים ,  13:26, 23 במרץ 2016
שורה 6: שורה 6:     
==השוואה בין כמות גודש התנועה במדינות שונות==
 
==השוואה בין כמות גודש התנועה במדינות שונות==
בשנת 2016 פרסמה חברת INRIX את מדד INRIX 2015 Traffic Scorecard שמודד את מצב עומסי התנועה במדינות מערביות שונות ובערים שונות בתוך מדינות אלה. הסקר כלל נתונים על ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, צרפת, ספרד, הולנד, ואיטליה. [http://inrix.com/scorecard/] הסקר בודק בין היתר כמה שעות בממוצע שהו נהג ממוצע בפקק. הסקר מצא לדוגמה שהנהגים בארצות הברית "שורפים" יחד כ- 8 מיליארד שעות בפקקים בכל שנה.[http://money.cnn.com/2016/03/15/news/us-commutes-traffic-cars/index.html] עם זאת הסקר עלול להטעות שכן הוא לא מתחשב בשאלה מה אורך הזמן הממוצע שלקח ל[[יוממות]] לעבודה, או כמה שעות בשנה אזרח ממוצע שהה בפקק. עיר שיש בה [[פיצול נסיעות]] שמאופיין על ידי כמות גדולה של משתמשים ב [[רכבת תחתית]], [[BRT]]עם נתיבים יעודיים, [[תחבורת אופניים]] ו[[הולכי רגל]], תהיה בעלת פחות שעות פקקים לאדם ביחס לעיר אחרת עם אותם נתונים של שעות פקקים לנהג שיש בה אחוז גבוה יותר של נהיגה לעבודה.  
+
בשנת 2016 פרסמה חברת INRIX את מדד INRIX 2015 Traffic Scorecard שמודד את מצב עומסי התנועה במדינות מערביות שונות ובערים שונות בתוך מדינות אלה. הסקר כלל נתונים על ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, צרפת, ספרד, הולנד, ואיטליה. [http://inrix.com/scorecard/] הסקר בודק בין היתר כמה שעות בממוצע שהו נהג ממוצע בפקק. הסקר מצא לדוגמה שהנהגים בארצות הברית "שורפים" יחד כ- 8 מיליארד שעות בפקקים בכל שנה.[http://money.cnn.com/2016/03/15/news/us-commutes-traffic-cars/index.html] עם זאת הסקר עלול להטעות שכן הוא לא מתחשב בשאלה מה אורך הזמן הממוצע שלקח ל[[יוממות]] לעבודה, או כמה שעות בשנה אזרח ממוצע שהה בפקק. התושבים של עיר שיש בה [[פיצול נסיעות]] שמאופיין על ידי כמות גדולה של משתמשים ב [[רכבת תחתית]], [[BRT]] עם [[מסלול תחבורה ציבורית|נתיבים לתחבורה ציבורית]] (נת"צ), [[תחבורת אופניים]] ו[[הולכי רגל]], יבלו בממוצע פחות שעות בפקקים בשנה לכל אדם, ביחס לעיר אחרת עם אותם נתונים של שעות פקקים לנהג שיש בה אחוז גבוה יותר של נהיגה לעבודה.  
   −
כדי לתרגם את הנתונים של כמות הפקקים לנהג ממוצע לשנה לכמות של ממוצע פקקים ליומם יש צורך להשתמש בנתונים של [[פיצול נסיעות]] שיש לגבי ערים שונות בעולם. [https://en.wikipedia.org/wiki/Modal_share] כמו כן רצוי להעריך כמה מתוך הנסיעות בתחבורה ציבורית לא מופרעות על ידי פקקי תנועה (לדוגמה רכבת תחתית). להלן נתונים על כמה ערים בעלות מאפיינים שונים של פיתוח עירוני.  
+
כדי לתרגם את הנתונים של כמות הפקקים לנהג ממוצע לשנה, לכמות של ממוצע פקקים לכל יומם (נוסע לעבודה) יש צורך להשתמש בנתונים של [[פיצול נסיעות]] שיש לגבי ערים שונות בעולם. [https://en.wikipedia.org/wiki/Modal_share] כמו כן רצוי להעריך כמה מתוך הנסיעות בתחבורה ציבורית לא מופרעות על ידי פקקי תנועה (לדוגמה רכבת תחתית). להלן נתונים על כמה ערים בעלות מאפיינים שונים של פיתוח עירוני.  
    
{| {{table}}
 
{| {{table}}
שורה 35: שורה 35:  
|}
 
|}
   −
ניתן לראות את הנתונים של יוסטון או לוס אנג'לס שמתאפיינות ב[[פרבור]] חזק ובשימוש גבוה של רכב פרטי לעומת ערים שיש בהן רכבות תחתיות (לונדון , ניו יורק) וכן ערים שיש להן תחבורת אופניים מפתוחת - באמסטרדם יש רכבת תחתית (לא מאד ענפה) ובאוטרכט אין רכבת תחתית. סה"כ היוממים ביוסטון עומדים בפקקים פי 7 לעומת היוממים באמסטרדם (בהנחה שמשתמשי התחבורה הציבורית לא עומדים בפקקים), אם מניחים שבאמסטרדם רק אחוז קטן משתמש ברכבת תחתית יוצע שבלוס אנג'לס אנשים מחכים בפקק פי 3.7 לעומת אמסטרדם. כמו כן בלונדון ובניו יורק כמות הפקקים ליומם ממוצע היא גבוה יותר לעומת אמסטרדם, בשני המקומות כמות שעות הפקקים נמוכה לעומת ערים עם שימוש גבוה יותר במכוניות פרטיות.  
+
ניתן לראות את הנתונים של מספר סוגי ערים בעלות  מאפיינים שונים - יוסטון או לוס אנג'לס שמתאפיינות ב[[פרבור]] חזק ובשימוש גבוה של רכב פרטי לעומת ערים שיש בהן רכבת תחתיות (לונדון , ניו יורק. ניו יורק בנויה בצורה צפופה ולונדון בעלות צפיפות מטרופולינית נמוכה יותר). סוג שלישי של ערים הן כאלו שיש בהן [[תחבורת אופניים]] מפותחת עם או בלי רכבת תחתית - באמסטרדם יש רכבת תחתית (לא מאד ענפה) ובאוטרכט אין רכבת תחתית. סה"כ היוממים ביוסטון עומדים בפקקים פי 7 לעומת היוממים באמסטרדם (בהנחה שמשתמשי התחבורה הציבורית לא עומדים בפקקים), אם מניחים שבאמסטרדם רק אחוז קטן משתמש ברכבת תחתית יוצע שבלוס אנג'לס אנשים מחכים בפקק פי 3.7 לעומת אמסטרדם. כמו כן בלונדון ובניו יורק כמות הפקקים ליומם ממוצע היא גבוה יותר לעומת אמסטרדם, בשני המקומות כמות שעות הפקקים נמוכה לעומת ערים עם שימוש גבוה יותר במכוניות פרטיות.
 
  −
 
  −
 
      
==גורמים המשפיעים על עומסי תנועה==
 
==גורמים המשפיעים על עומסי תנועה==

תפריט ניווט