שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 334 בתים ,  12:22, 22 באפריל 2009
שורה 10: שורה 10:     
==יתרונות ההנדסה הגנטית==
 
==יתרונות ההנדסה הגנטית==
יתרון מרכזי וחשוב הוא הגדלת היבולים לשטח. באמצעות רביה בררנית והנדסה גנטית, קודמה [[המפכה הירוקה]] שאיפשרה הגדלה מאסיבית של פר אקר לגידולים עתירי אנרגיה כמו חיטה, תירס ואורז. דבר זה איפשר האכלת כמות גדולה של בני אדם בצורה זולה. ללא ההנדסה הגנטית היה עלול להתרחש [[אסון מתלוסיאני]] רעב ומלחמות.  
+
יתרון מרכזי וחשוב הוא הגדלת היבולים לשטח. באמצעות רביה בררנית והנדסה גנטית, קודמה [[המהפכה הירוקה]] שאיפשרה הגדלה מאסיבית של פר אקר לגידולים עתירי אנרגיה כמו חיטה, תירס ואורז. דבר זה איפשר האכלת כמות גדולה של בני אדם בצורה זולה. ללא ההנדסה הגנטית היה עלול להתרחש [[אסון מלתוסיאני]] של רעב ומלחמות.  
   −
עם זאת יתרון זה עלול להתברר כסוג של [[נעילה טכנולוגית]] בגלל תהליכים של תלות בהנדסה הגנטית לצורך המשך החזקת מספר גבוה של בני אדם בחיים.  
+
עם זאת יתרון זה עלול להתברר כסוג של [[נעילה טכנולוגית]] בגלל תהליכים של תלות בהנדסה הגנטית לצורך המשך החזקת מספר גבוה של בני אדם בחיים. תהליכים אחרים כמו דלדול מקורות אנרגיה, ו[[משבר המים העולמי]] עלולים להפוך את הברכה לקללה ולגרום לאסון מלתוסיאני בקנה מידה גדול יותר ובעל השלכות חברתיות חמורות יותר. ראו פירוט בהמשך.
    
== בעיות בהנדסה גנטית ==
 
== בעיות בהנדסה גנטית ==

תפריט ניווט