שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,512 בתים ,  06:39, 13 ביולי 2023
שורה 92: שורה 92:     
האם יש עוד אלמנטים, כמו למשל העדפת מקורות אנרגיה שאינם דלק מאובנים? תודה. [[משתמש:בן אהרוני|בן אהרוני]] 14:09, 10 ביוני 2023 (IDT)
 
האם יש עוד אלמנטים, כמו למשל העדפת מקורות אנרגיה שאינם דלק מאובנים? תודה. [[משתמש:בן אהרוני|בן אהרוני]] 14:09, 10 ביוני 2023 (IDT)
 +
:כן , ה[[קיימות]] היא בעלת נקודת הסתכלות [[הוליזם|הוליסטית]] (כלל רבדי החיים, כלל הדסיפלינות במדע) וכן כלל עולמית. ראה ערכים כמו [[מודל עולם 3]], [[גבולות לצמיחה]], [[ספינת החלל כדור הארץ]]. כמו כן  [[מחזור ביוגאוכימי]], [[גבולות פלנטריים]].  אלמנטים סביבתיים נוגעים כמעט לדברים המוזכרים בגבולות פלנטריים כמו [[הכחדה המונית בימינו]], [[חקלאות בת קיימא]],  [[החמצת אוקיינוסים]]. זה נוגע גם לפתרונות בינלאומיים כמו [[אמנת בזל]], [[SDG]] וגם לתאור של הפוליטיקה העולמית כמו [[כשתאגידים שולטים בעולם]].  הרבה פעמים נקודת מבט כזו מותירה את האדם חסר אונים - מה אני יכול לעשות? אין טעם שהעשה משהו. אני קטן מדי וחסר משמעות. תשובה אחת לכך היא - "חשוב עולמי פעל מקומי" (אפילו מתחרז באנגלית) אולם דבר זה נוטה למקד דברים בעיקר בתחום הצריכה האישית. רובד אחר הוא חקיקה ופעילות בתוך המדינה , הרובד השלישי הוא נסיונות פעולה בינלאומיים שלמרבה הצער אלו דברים שמתקשים לזוז בגלל בעיות שונות - ראשית הם רחוקים מלב רוב הבריות, שנית השחיתות בהם גדולה , שלישית יש בהם עודף אינטרסים של תאגידים גדולים ושל פוליטיקאים  ורביעית הם נתקאים בגלל בעיות כמו אי שוויון כלכלי (מדינות עניות סוחטות מדינות עשירות כדי לשתף פעולה) או שחיתות (תאגידים בארה"ב ובכלל תאגידים גדולים שעלולים להפגע) או העדר דמוקרטיה (מה אכפת לפוטין מה יקרה לסביבה או לדורות העתיד?) או בעיות  של פופליזם דמוקרטי (ניצול הדמוקרטיה כדי להסתכל רק על הטווח הקצר או להעלים בעיות סביבה עולמיות. ראה- [[אל תסתכלו למעלה]]) [[משתמש:האזרח דרור|האזרח דרור]] ([[שיחת משתמש:האזרח דרור|שיחה]]) 06:39, 13 ביולי 2023 (IDT)
    
==כתיבה על פוליטיקה כאן היא טעות==
 
==כתיבה על פוליטיקה כאן היא טעות==

תפריט ניווט