שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''כלכלת מצב יציב''' (Steady-State Economics) הוא ספר עיון מאת [[כלכלה אקולוגית|הכלכלן האקולוגי]] [[הרמן דיילי]], שדן בנושא של [[כלכלת מצב יציב]], הספר יצא בשנת 1977 ונחשב לאחד מציוני הדרך בתחום של כלכלה אקולוגית.  
+
'''כלכלת מצב יציב''' (Steady-State Economics) הוא ספר עיון מאת [[כלכלה אקולוגית|הכלכלן האקולוגי]] [[הרמן דיילי]], שדן בנושא של [[כלכלת מצב יציב]], הספר יצא בשנת 1977 ונחשב לאחד מציוני הדרך בתחום של [[כלכלה אקולוגית]].  
 +
 
 +
כלכלת מצב יציב, לפי דיילי היא כלכלה שיש בה מאגרים בגודל נתון של אנשים ושל חפצים. מאגרים אלה הם בגודל קבוע אבל הם אינם סטטיים אלא דינמאיים. אנשים נולדים, מזדקנית ומתים, וגם חפצים מתיישנים, נשברים ומתקלקלים ויש צורך לייצר חפצים אחרים במקומם. הקצב של הזרמים היוצאים (תמותה, קלקול) והנכנסים (לידות, ייצור) לכלכלה זו צריך להיות נמוך אם רוצים אוכלוסיה בעלת אורך חיים ארוך שמחזיקה בחפצים שמחזיקים לאורך זמן.[http://books.google.com/books?hl=iw&lr=&id=fF-uFSqDRtEC&oi=fnd&pg=PA250&dq=Steady-State+Economics&ots=cxdZRU1sg1&sig=7t_i-yL_r1EHCeJjdBJ8yt9pR0o#v=onepage&q=Steady-State%20Economics&f=false]
    
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==

תפריט ניווט