שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,812 בתים ,  10:06, 12 באוקטובר 2012
יצירת דף עם התוכן "'''דגנים מלאים''' או '''מזון מלא''' (Whole grains) הינם גרעיני דגנים המכילים את הקליפה ואת ה"עובר" (Cere..."
'''דגנים מלאים''' או '''מזון מלא''' (Whole grains) הינם גרעיני דגנים המכילים את הקליפה ואת ה"עובר" (Cereal germ) וכן את רקמת האנדוספרם, בניגוד לגרעינים מעובדים המכילים רק את האנדוספרם. מוצרי מזון מלא מיוצרים מקמח או גרעינים של דגנים מלאים.

מוצרי מזון מלא נפוצים כוללים שיבולת שועל, אורז מלא (אורז חום), קמח חיטה מלאה, פסטה מחיטה מלאה, לחם מלא, ונבטים. מוצרים נפוצים המיוצרים מגרעינים מעובדים כוללים אורז לבן, לחם לבן, דגני בוקר, ופסטה. יש הבדלים מהותיים בין הערכים התזונתיים של מוצרי מזון מלא שונים (בין מזונות שונים ובין מותגים שונים), ויש מוצרי מזון מלא רבים (לדוגמה לחם מלא) שדומים בהשפעתם למוצרי מזון מעובדים. יש מספר מזונות מלאים, בעיקר כאלה המכילים את הגרעינים עצמם ללא טחינה שלהם, שהם בעלי ערך תזונתי טוב יותר ויש להם השפעות בריאותיות מהותיות על תחלואה במחלות כמו [[סוכרת]] על [[השמנה]] ועל תוחלת החיים.

==קישורים חיצוניים==
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Whole_grain דגנים מלאים] בויקיפדיה האנגלית
* [http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4280326,00,00.html לא מה שחשבתם: לחם מקמח מלא בריא יותר מלבן?] ד''ר נסטור ליפובצקי, ynet 12.09.12.


[[קטגוריה:תזונה]]
[[קטגוריה:בריאות]]

תפריט ניווט