שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 483 בתים ,  17:39, 3 במרץ 2013
שורה 10: שורה 10:     
==אנרגיה בכדור הארץ==
 
==אנרגיה בכדור הארץ==
מקור האנרגיה העיקרי בכדור הארץ הוא ה[[אנרגיה סולארית|אנרגיה הסולארית]]. מקורות אנרגיה משניים הם [[אנרגיה גאותרמית]] שנובעת מחומו הפנימי של כדור הארץ ו[[אנרגיית כבידה]] שגורמת לתופעות כמו גאות ושפל.  
+
מקור האנרגיה העיקרי ב[[כדור הארץ]] הוא ה[[אנרגיה סולארית|אנרגיית השמש]]. אנרגיית השמש מתגלגלת גם לסוגי אנרגיה נוספים כמו [[אנרגיית רוח]] ו[[אנרגיית גלי ים]] שנובעים מחימום לא אחיד של פני השטח של הכדור. חימום האוקיינוסים גורם גם לזרמי ים ולהנעת [[מחזור המים]] שבתורו תורם גם ל[[אנרגייה הידרו-אלקטרית]] כאשר מי גשמים חוזרים אל הים בנהרות. מקורות אנרגיה משניים בכדור הארץ הם [[אנרגיה גאותרמית]] שנובעת מחומו הפנימי של כדור הארץ ו[[אנרגיית כבידה]] שגורמת לתופעות כמו גאות ושפל.  
   −
האדם משתמש גם באנרגיה כימית המופקת מדלק מחצבים, ובאנרגיה גרעינית מחומרים הניתנים לביקוע גרעיני, נעשים נסיונות להפיק אנרגייה זו גם מהיתוך גרעיני. כלל האנרגיה הזו היא נמוכה בהרבה מכמות האנרגיה הסולארית הנכסנת לכדור הארץ בשנה, אבל אין להסיק מכך שניתן לנצל בקלות את האנרגיה הסולארית להפקת עבודה או לרתום אותה לאנרגיה כימית המשמשת את היצורים החיים, אדרבה, רוב האנרגיה הסולארית הנכנסת לכדור הארץ אינה מנוצלת לשם עבודה.  
+
האדם משתמש גם באנרגיה כימית המופקת מ[[דלק מחצבי]], וב[[אנרגיה גרעינית]] מחומרים הניתנים לביקוע גרעיני, נעשים נסיונות להפיק אנרגייה זו גם [[מהיתוך גרעיני]]. כלל האנרגיה הזו היא נמוכה בהרבה מכמות האנרגיה הסולארית הנכסנת לכדור הארץ בשנה, אבל אין להסיק מכך שניתן לנצל בקלות את האנרגיה הסולארית להפקת עבודה או לרתום אותה לאנרגיה כימית המשמשת את היצורים החיים, אדרבה, רוב אנרגיית השמש הנכנסת לכדור הארץ אינה מנוצלת לשם עבודה.
      
==אתרים בארץ בנושא אנרגיה==
 
==אתרים בארץ בנושא אנרגיה==

תפריט ניווט