שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,007 בתים ,  11:32, 14 במאי 2014
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''תחמוצות גופרית'''  (Sulfur oxide) הן תרכובות שונות של גופרית וחמצן כולל התרכובות SO, SO<sub>2</sub>, SO<sub>3</sub>, S<sub>7</sub>O<sub>2</sub>, S<sub>6</sub>O<sub>2</sub>, S<sub>2</sub>O<sub>2</sub>. אחת מסוגי התחמוצות הנפוצות והידועות ביותר היא '''גופרית דו חמצנית''' (Sulfur dioxide) בעלת סימון כימי SO<sub>2</sub> שהיא סוג נפוץ ומסוכן של [[זיהום אוויר]] שפוגת בבריאות וגם יוצרת [[גשם חומצי]].
+
'''תחמוצות גופרית'''  (Sulfur oxide) הן תרכובות שונות של גופרית וחמצן כולל התרכובות SO, SO<sub>2</sub>, SO<sub>3</sub>, S<sub>7</sub>O<sub>2</sub>, S<sub>6</sub>O<sub>2</sub>, S<sub>2</sub>O<sub>2</sub>. אחת מסוגי התחמוצות הנפוצות והידועות ביותר היא '''גופרית דו חמצנית''' (Sulfur dioxide), גז חסר צבע, בעל ריח חריף, בעלת סימון כימי SO<sub>2</sub> שהיא סוג נפוץ ומסוכן של [[זיהום אוויר]] שפוגת בבריאות וגם יוצרת [[גשם חומצי]].
    
{{זיהום אוויר}}  
 
{{זיהום אוויר}}  
 +
 +
מקורות אנושיים לפליטה של גופרית דו-חמצנית לאטמוספרה הם שימוש ב[[דלק מחצבי]] - בעיקר [[פחם]] ו[[נפט]] וכן בתהליכי התכה והפקה של מתכות ומינרלים מתוך עופרות המכילות גופרית. המקור האנושי החשוב ביותר לגופרית דו חמצנית הוא שריפת דלקים מחצביים המכילים גופרית לשם חימום ביתי, ייצור חשמל בתחנות כוח ו[[מכונית|כלי רכב ממונעים]]. <ref name="who_outdoor">[http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs313/en/ Ambient (outdoor) air quality and health] ארגון הבריאות העולמי, מרץ  2014</ref>
 +
 +
==השפעות בריאותיות של גופרית דו חמצנית==
 +
גופרית דו חמצנית יכולה להשפיע על מערכת הנשימה ועל תפקוד הריאות, וכן לגרום לגירוי וצריבה של העיניים. דלקת בפני השטח של מערכת הנשימה גוררת שיעול, הפרשת ריר, החמרה של אסטמה וברונכיט כרונית, ומגבירה את הסיכון של בני אדם לחלות במחלות מדבקות של מערכת הנשימה כמו דלקת ריאות או שחפת. מקרים של אשפוז חולים בשל מחלות לב ותמותה בשל כך גוברת בימים שבהם יש ריכוזים גבוהים יותר של גופרית דו חמצנית. <ref name="who_outdoor"/>
 +
 +
==השפעות סביבתיות של תחמוצות גופרית==
 +
כאשר גופרית דו חמצנית מתרכבת עם אדי מים או מים בעננים, היא יוצרת חומצה גופרתית, זהו המרכיב העיקרי של [[גשם חומצי]] התורם ל[[ברוא יערות]] וכן גורם נזקים לחקלאות ולמבנים.
 +
 +
==הערות שוליים==
 +
{{הערות שוליים}}
    
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==

תפריט ניווט