שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 3 בתים ,  14:07, 30 בינואר 2016
מ
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''דיוויד ג'וזף בוהם''' (David Joseph Bohm ), (נולד 2 בדצמבר 1917, נפטר 27 באוקטובר 1992).  היה פיזיקאי קוונטי אמריקאי, שתרם תרומה משמעותית לשדות של תאוריה פיזיקלית, פילוסופיה, וניורופסיכולוגיה, ולמדענים שעבדו על פרוייקט מנהטן. במהלך עבודתו הוא הפך למעורב פוליטית ומתח ביקורת כנגד הממסד האמריקני.
+
'''דיוויד ג'וזף בוהם''' (David Joseph Bohm ), (נולד 2 בדצמבר 1917, נפטר 27 באוקטובר 1992).  היה פיזיקאי קוונטי אמריקאי, שתרם תרומה משמעותית לשדות של תאוריה פיזיקלית, פילוסופיה, ונוירופסיכולוגיה, ולמדענים שעבדו על פרוייקט מנהטן. במהלך עבודתו הוא הפך למעורב פוליטית ומתח ביקורת כנגד הממסד האמריקני.
   −
בוהם כתב גם את [[מחשבה כמערכת]] ספר בנושא המחשבה וכיצד היא מתעתעת באדם וגורמת לו לחשוב כי היא זו המשרתת אותו בעוד שהמצב האמיתי הוא שהמחשבה מכתיבה רעיונות לאדם. בכך בוהם הקדים הוגים מודרנים אחרים שכתבו על האשליה שיוצר התהליך המחשבתי של ה"[[עצמי]]".  
+
בוהם כתב גם את [[מחשבה כמערכת]] ספר בנושא המחשבה וכיצד היא מתעתעת באדם וגורמת לו לחשוב כי היא זו המשרתת אותו בעוד שהמצב האמיתי הוא שהמחשבה מכתיבה רעיונות לאדם. בכך בוהם הקדים הוגים מודרניים אחרים שכתבו על האשליה שיוצר התהליך המחשבתי של ה"[[עצמי]]".  
   −
בוהם הציעה גם את "דיאלוג בוהם" Bohm Dialogue - צורה של התאגדות חופשית שאין לה מטרה מוגדרת מראש מלבד הבנה הדדית וחקר של המחשבה האנושית. המטרה היא לאפשר למשתתפים לחקור את התפיסות , הדעות הקדומות שלהם ואת דפוסי המחשבה שלהם. [http://en.wikipedia.org/wiki/Bohm_Dialogue]
+
בוהם הציעה גם את "דיאלוג בוהם" Bohm Dialogue - צורה של התאגדות חופשית שאין לה מטרה מוגדרת מראש מלבד הבנה הדדית וחקר של המחשבה האנושית. המטרה היא לאפשר למשתתפים לחקור את התפיסות, הדעות הקדומות שלהם ואת דפוסי המחשבה שלהם. [http://en.wikipedia.org/wiki/Bohm_Dialogue]
    
==ספרים==
 
==ספרים==
* [[כוליות והסדר משתמע]], 1980 (Wholeness and the Implicate Order)
+
* [[כוליות והסדר משתמע]], 1980, (Wholeness and the Implicate Order)
* [[מחשבה כמערכת]], Thought As a System) , 1995
+
* [[מחשבה כמערכת]], Thought As a System) ,1995)
    
==ראו גם==
 
==ראו גם==
שורה 14: שורה 14:  
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==
 
* [http://en.wikipedia.org/wiki/David_Bohm דיוויד בוהם] בוויקיפדיה האנגלית
 
* [http://en.wikipedia.org/wiki/David_Bohm דיוויד בוהם] בוויקיפדיה האנגלית
      
{{מערכות מורכבות}}
 
{{מערכות מורכבות}}
   −
{{מיון רגיל: בוהם, דיוויד}}
+
{{מיון רגיל:בוהם, דיוויד}}
[[קטגוריה: פיזיקאים]]
+
[[קטגוריה:פיזיקאים]]
 
[[קטגוריה:פילוסופים]]
 
[[קטגוריה:פילוסופים]]
[[קטגוריה: אנשי מערכות מורכבות]]
+
[[קטגוריה:אנשי מערכות מורכבות]]
 
[[קטגוריה:פסיכולוגיה]]
 
[[קטגוריה:פסיכולוגיה]]
[[קטגוריה: הוליזם]]
+
[[קטגוריה:הוליזם]]

תפריט ניווט