שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
שורה 64: שורה 64:  
דוגמאות באתר לבניה של בסיס ידע הם בנושא [[:קטגוריה:שיא תפוקת הנפט]], או [[:קטגוריה:אנרגיה]]. זה לא שהגענו דרך האתר למסקנות יוצאות דופן, אלא שתוך זמן קצר יחסית נצבר בנושא ידע רב והוא מופץ לציבור.
 
דוגמאות באתר לבניה של בסיס ידע הם בנושא [[:קטגוריה:שיא תפוקת הנפט]], או [[:קטגוריה:אנרגיה]]. זה לא שהגענו דרך האתר למסקנות יוצאות דופן, אלא שתוך זמן קצר יחסית נצבר בנושא ידע רב והוא מופץ לציבור.
   −
==דברים שניתן לעשות בוויקי==
+
==דברים שניתן לעשות באקו-ויקי==
 
(וקשה לעשות במקומות אחרים)
 
(וקשה לעשות במקומות אחרים)
   שורה 78: שורה 78:     
;בניה משותפת של קורס:
 
;בניה משותפת של קורס:
מטרתו הראשונית של הוויקי הייתה לסייע לכמה אנשים לבנות יחד קורס שעבר במכללה. אפשר לראות את הקורס תחת "פרוייקטים" בעמוד הראשי.  
+
מטרתו הראשונית של אקו-ויקי הייתה לסייע לכמה אנשים לבנות יחד קורס שעבר במכללה. אפשר לראות את הקורס תחת "פרוייקטים" בעמוד הראשי.  
    
;בניית מאגר ידע משותף:
 
;בניית מאגר ידע משותף:
[[העמותה לכלכלה בת קיימא]] משתמש בוויקי כדי לסכם על פעילויות בעתיד, כדי להעביר פרוטוקולים של ישיבות, וכדי לחלוק ידע.ניתן גם להיעזר בוויקי כדי לערוך הרצאות ו/או כדי להוציא חוברות על [[כלכלה אקולוגית]].  
+
[[העמותה לכלכלה בת קיימא]] השתמשה באקו-ויקי כדי לסכם על פעילויות בעתיד, כדי להעביר פרוטוקולים של ישיבות, וכדי לחלוק ידע. ניתן גם להיעזר באקו-ויקי כדי לערוך הרצאות ו/או כדי להוציא חוברות על [[כלכלה אקולוגית]].  
    
;מאגר מידע לשימוש עתידי:
 
;מאגר מידע לשימוש עתידי:
תוסף נוסף שיש לאתר הוא היכולת לשמור הפניות וסיכומים של מאמרים, עובדות וציטוטים לשימוש עתידי. הרבה מאיתנו מכירים את השמירה של גזרי עיתונות, כדי "לשלוף אותם ברגע הנכון". הבעיה היא המקום שזה תופס, וכמה קשה למצוא את מה שמחפשים בדיעבד. הוויקי פותר בעיה זאת. כל עוד מקטלגים את המאמר תחת כל הנושאים אליו הוא משתייך לא אמורה להיות בעיה למצוא אותו גם עוד שנתיים.
+
תוסף נוסף שיש לאתר הוא היכולת לשמור הפניות וסיכומים של מאמרים, עובדות וציטוטים לשימוש עתידי. הרבה מאיתנו מכירים את השמירה של גזרי עיתונות, כדי "לשלוף אותם ברגע הנכון". הבעיה היא המקום שזה תופס, וכמה קשה למצוא את מה שמחפשים בדיעבד. אקו-ויקי פותר בעיה זאת. כל עוד מקטלגים את המאמר תחת כל הנושאים אליו הוא משתייך לא אמורה להיות בעיה למצוא אותו גם עוד שנתיים.
   −
;הוויקי כמקום מחקר:
+
;אקו-ויקי כמקום מחקר:
אחת התוכניות השאפתניות ביותר שניתן להפיל על הוויקי שלנו, היא להפוך אותו למשהו דומה לתחליף של האקדמיה בזעיר אנפין. האקדמיה היא מוסד פוליטי הנתון ללחצים. חוקרים באקדמיה נמצאים תחת לחץ לפרסם, למצוא חן בעיני עמיתים, תורמים, עורכי ירחונים. יש צורך להתאים את עצמך לזרמי המחשבה הנפוצים ו/או לעסוק במה שאחרים כבר עוסקים כי על זה יש דיון, ועל נושאים אחרים אין. באקדמיה יש "אופנות". חמור מזה "מדע הכלכלה" באקדמיה נמצא כמעט כולו בזרם הנאו-קלאסי. מדעי חברה אחרים סובלים מתופעת הפיצול האקדמי (אם זה כלכלה, אז לנו אסור לדבר על זה), מהשעבוד לתקציבים, הצורך לשאת חן וכו'.
+
אחת התוכניות השאפתניות ביותר שניתן לשאוף להגיע אליו באקו-ויקי, היא להפוך אותו למשהו דומה לתחליף של האקדמיה בזעיר אנפין. האקדמיה היא מוסד פוליטי הנתון ללחצים. חוקרים באקדמיה נמצאים תחת לחץ לפרסם, למצוא חן בעיני עמיתים, תורמים, עורכי ירחונים. יש צורך להתאים את עצמך לזרמי המחשבה הנפוצים ו/או לעסוק במה שאחרים כבר עוסקים כי על זה יש דיון, ועל נושאים אחרים אין. באקדמיה יש "אופנות". חמור מזה "מדע הכלכלה" באקדמיה נמצא כמעט כולו בזרם הנאו-קלאסי. מדעי חברה אחרים סובלים מתופעת הפיצול האקדמי (אם זה כלכלה, אז לנו אסור לדבר על זה), מהשעבוד לתקציבים, הצורך לשאת חן וכו'.
   −
הוויקי, לעומת זאת, מאפשר לכל אחד, ולכל קבוצה לפרסם, להעלות שאלות, לשתף בתשובות, לבנות מאגר של מחקרים מהעבר, בלי תקציבי ענק ובלי משרדים יוקרתיים.
+
אקו-ויקי, לעומת זאת, מאפשר לכל אחד, ולכל קבוצה לפרסם, להעלות שאלות, לשתף בתשובות, לבנות מאגר של מחקרים מהעבר, בלי תקציבי ענק ובלי משרדים יוקרתיים.
    
== העדפת זרמי מחשבה מערכתיים==  
 
== העדפת זרמי מחשבה מערכתיים==  

תפריט ניווט