שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,587 בתים ,  15:52, 18 במרץ 2019
שורה 105: שורה 105:  
* [[אומת הפרברים (ספר)]]
 
* [[אומת הפרברים (ספר)]]
   −
==תנועות בארץ==
+
==עירוניות מתחדשת בישראל==
* [[מרחב - התנועה לעירוניות מתחדשת בישראל]]
+
בשנים האחרונות פועלים מספר אישים וארגונים לשיפור העירוניות בישראל. הגוף המרכזי בתחום זה הוא [[מרחב - התנועה לעירוניות בישראל]] שמקדם כנסים בנושא, ומקדם את הידע בעיקר בקרב פקידים, בעלי מקצוע וראשי ערים. אנשים יחידים שתרמו למודעות לתחום כוללים את הבלוג "עוד בלוג תל אביבי" של הגאוגרף יואב לרמן,  והבלוג "סביבות" של המתכנן העירוני יודן רופא. בשנת 2008 הופק הסרט "[[אגדה אורבנית (סרט)|אגדה אורבנית]] מאת ניצן הורוביץ שהיה אז עיתונאי.
* [[אורבניקה - התעוררות עירונית]]  
+
 
* [[תחבורה היום ומחר]]
+
בנוסף לכך פועלים מספר ארגונים המקדמים היבטים של עירוניות. בתחום [[תחבורה בת קיימא]] פועלים ארגונים כמו [[ישראל בשביל האופניים]] לקידום [[תחבורת אופניים בישראל]] ו[[תחבורה היום ומחר]] ו-[[15 דקות]] לקידום [[תחבורה ציבורית בישראל]]. ארגון [[החברה להגנת הטבע]] [[מגמה ירוקה]] מקדם אף הוא היבטים של עירוניות כמו תחבורה מקיימת , [[טבע עירוני]] ו[[גינה קהילתית|גינות קהילתיות]].
* [[ישראל בשביל האופניים]]
+
 
 +
בשנת 2019 יצאו [[המועצה הישראלית לבנייה ירוקה]] ו[[משרד הבינוי והשיכון]] כלי המכונה "שכונה 360°" שהוא כלי מדידה שמטרתו לקדם את התכנון, הפיתוח והבינוי של שכונות "איכותיות, בריאות ומשגשגות לאורך זמן." [http://www.nd360.org/]
    
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==

תפריט ניווט