שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 108 בתים ,  16:46, 3 בפברואר 2013
שורה 67: שורה 67:     
==הדמיון בין כלכלה ואקולוגיה==
 
==הדמיון בין כלכלה ואקולוגיה==
 +
[[אקולוגיה]] ו[[כלכלה]] נגזרות ממילים יווניות דומות (בית, משק בית בהתאמה). כלכלה אמורה לחקור את היחסים האנושיים והגורמים המשפיעים על הזרמים החומריים בין בני-האדם (כמו [[מוסד חברתי|מוסדות חברתיים]], [[כסף]] וכו'). אקולוגיה אמורה לחקור את אותו הנושא כשהמילה "יצורים-חיים" מחליפה את המילה "בני אדם" (וכיום אקולוגים מכלילים את בני האדם במסגרת המחקר).
   −
אקולוגיה וכלכלה נגזרות ממילים יווניות דומות (בית, משק בית בהתאמה). כלכלה אמורה לחקור את היחסים האנושיים והגורמים המשפיעים על הזרמים החומריים בין בני-האדם (כמו מוסדות חברתיים, כסף וכו'). אקולוגיה אמורה לחקור את אותו הנושא כשהמילה "יצורים-חיים" מחליפה את המילה "בני אדם" (וכיום אקולוגים מכלילים את בני האדם במסגרת המחקר).
+
הוגים רבים מתחומי [[אקולוגיה מערכתית|האקולוגיה המערכתית]], [[כלכלת מערכות]] וכלכלה אקולוגית מנסים לראות איך אפשר לקחת תובנות וצורות ניתוח מתחומים של [[מערכות מורכבות]] או אקולוגיה ולנסות להרחיב מושגים אלה כך שיהיו רחבים יותר, ויכילו מושגים הן מתחום האקולוגיה, והן מתחום הכלכלה.
   −
הוגים רבים מתחומי האקולוגיה המערכתית, כלכלת מערכות וכלכלה אקולוגית מנסים לראות איך אפשר לקחת תובנות וצורות ניתוח מתחומים של [[מערכות מורכבות]] אוקלוגית או מושגים מתחום האקולוגיה, ולנסות להרחיב מושגים אלה כך שיהיו רחבים יותר, ויכילו מושגים הן מתחום האקולוגיה, והן מתחום הכלכלה.
+
דבר זה שונה מאשר ניתוח הקשר בין כלכלה לבין אקולוגיה עצמו, ויכול להיות בתחום כלכלי שבו אין בהכרח קשר ישיר ל[[סביבה הטבעית|הסביבה הטבעית]]. כך לדוגמה אפשר לנתח חלק מ[[צריכת ראווה]] של מוצרי יוקרה כחלק מתופעה רחבה יותר של [[אפקט ההכבדה]] המוכר מאקולוגיה, או להתייחס ל[[אבולוציה]], [[סוקצסיה]], או [[אנטרופיה]] של מערכות כלכליות. דוגמה אחת לכך היא התייחסות אל [[החוק השני של התרמודינמיקה]].
 
  −
דבר זה שונה מאשר ניתוח הקשר בין כלכלה לבין אקולוגיה ויכול להיות בתחום שבו אין הרבה קשר בין הדברים. כך לדוגמה אפשר לנתח חלק מצריכת ראווה של מוצרי יוקרה כחלק מתופעה רחבה יותר של אפקט ההכבדה המוכר מאקולוגיה, או להתייחס לאבולוציה, סוקציה, או אנטרופיה של מערכות כלכליות. דוגמה אחת לכך היא לדגומה התייחסות אל [[החוק השני של התרמודינמיקה]].
      
==אישים מרכזיים==
 
==אישים מרכזיים==

תפריט ניווט