שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 12 בתים ,  08:56, 4 בספטמבר 2014
שורה 38: שורה 38:     
==השפעות==
 
==השפעות==
בשנות השלושים של המאה ה-19, כתיבתו של מלתוס השפיעה על הרפורמות שהנהיגו הויגים (מפלגה בריטית בעלת השפעה), אשר יצרו את [[חוק העניים]] של 1834. התאוריה של מלתוס השפיעה גם על שני המייסדים של תורת ה[[אבולוציה]] – צ'ארלס דרווין ואלפרד ראסל וואלאס.  
+
כתביו של מלתוס השפיעה על הרפורמות שהנהיגו הויגים (מפלגה בריטית בעלת השפעה בשנות השלושים של המאה ה-19), אשר יצרו את [[חוק העניים]] של 1834. התאוריה של מלתוס השפיעה גם על שני המייסדים של תורת ה[[אבולוציה]] – [[צ'ארלס דרווין]] ואלפרד ראסל וואלאס.  
   −
בספרו הידוע "מוצא המינים" דרווין הצביע על כך שהתאוריה שלו היא יישום הדוקטרינה המלתוסיאנית, באזור שבו הגורם של אינטליגנציה אנושית אינו מעורב. ואילו וואלס טען, כי מדובר בצירוף מקרים מעניין מאוד שגם הוא וגם דרווין הובלו לתאוריה של אבולוציה באופן עצמאי, על ידי קריאה של מלתוס.  
+
בספרו הידוע "[[מוצא המינים]]" דרווין הצביע על כך שהתאוריה שלו היא יישום הדוקטרינה המלתוסיאנית, באזור שבו הגורם של אינטליגנציה אנושית אינו מעורב. ואילו וואלס טען, כי מדובר בצירוף מקרים מעניין מאוד שגם הוא וגם דרווין הובלו לתאוריה של אבולוציה באופן עצמאי, על ידי קריאה של מלתוס.  
   −
השפעתו של מלתוס הייתה רבה גם על [[פרנסיס פלייס]], אשר תנועתו הנאו-מלתוסיאנית הייתה הראשונה לתמוך במניעת [[הריון]]. ואילו הדאגה מהתאוריה של מלתוס, אף עזרה לקדם את הרעיון של מפקד תושבים לאומי בבריטניה.
+
השפעתו של מלתוס הייתה רבה גם על [[פרנסיס פלייס]], אשר תנועתו הנאו-מלתוסיאנית הייתה הראשונה לתמוך ב[[מניעת הריון]]. הדאגה מהתאוריה של מלתוס עזרה לקדם את הרעיון של מפקד תושבים לאומי בבריטניה.
    
==ראו גם==
 
==ראו גם==

תפריט ניווט